FANDOM

Assassin's Creed logo Tento článek pojednává o tématu ze světa
Assassin's Creed
Assassin's Creed logo

Giovanni Auditore (14361476 Florencie) byl florentský bankéř a šlechtic, člen asasínského řádu.

Život Editovat

Narodil se roku 1436. Brzy se zapojil do bankovnictví, vedeného domem Medici. Dohlížel nad pobočkami medicejské banky v zahraničí, jeho včasný zásah např. zachránil pobočku v Lyonu. Svou prací si získal přátelství Lorenza de' Medici, což mu vyneslo post jeho blízkého poradce. Roku 1471 vedl úspěšná jednání o papežské podpoře medicejských bank, za což získal od Lorenza svolení vystavět si ve Florencii vlastní palác. Palazzo Auditore byl dokončen roku 1473, stavba probíhala dle Giovanniho plánů vypracovaných podle původních náčrtů Leoneho Battisty Albertiho.

Roku 1476 odhalil templářské spiknutí ohrožující vládu Lorenza de' Medici ve Florencii v čele se šlechticem Francescem de' Pazzi. Své poznatky konzultoval s gonfalonierem Ubertem Albertim, Francesco byl zatčen a obviněn z vraždy. Předtím, než byl proces s Francescem zahájen, byl Giovanni spolu se svými syny Federicem a Petrucciem zatčen. Ačkoliv jeho třetí syn Ezio doručil důkazy o jejich nevině Albertimu, ten byl do spiknutí taktéž zapojen a v nepřítomnosti Ludovica de' Medici všechny tři odsoudil k trestu smrti oběšením, který byl okamžitě vykonán.

Rodina Editovat

Giovanni se roku 1450 oženil s Marií Mozzi, se kterou měl čtyři potomky, tři syny a jednu dceru:

Výskyt Editovat