FANDOM

TES logo Tento článek pojednává o tématu ze světa
The Elder Scrolls
TES logo

Alduin je vopravdovej (v originále Alduin is Real) je kniha.

Text Editovat

Alduin je vopravdovej,
A nejni to Akatosh

Napsal
Thromgar Železná palice,
hrdej Nord

Jak říkával můj táta, všici císařský jsou mamlasi! To je taky důvod, proč píšu tuhle knihu. Eště sem žádnou jinou nenapsal a nemam dojem, že bych někdy měl psát ňákou jinou, ale chlap občas musí udělat to, co udělat musí. A já musim uvýst na pravou míru poudačky o bohu, kterýho všici znaj jako Akatoshe, a draku jménem Alduin. Nejni to jedna a ta samá věc, ať už si císařský červi brebtaj, co chtěj, a jak by červi chtěli, by to bylo.

Mýho tátu bohové nikdá nezajímali, ale mámo jo. Jo, uctívala Božskej pantheon a napovídala mi spoustu věcí. Takže vo Akatoshovi něco málo vim, možná dvě mála. Asi tolik, jako každej císaršskej! Vím, že byl prvním z bohů, který se zjevili na Místě počátku. A taky vim, že na sebe vzal podobu draka.

Muj táta mi pak řek' příběh vo Martynu Septimovi a vo tom, co se událo, když se otevřely Brány Zapomnění. Septim se proměnil v Akatoshův přízrak a zabil Mehruna Dagona. Hele, já nevim jak pro vás, jo, ale pro mě je každej drak, kterej si to rád rozdá s Princem zkázy, jako v pohodě.

Takže teď doufám, že to chápete. Akatosh je v pohodě. Všici, od nordů až po císařský, taky. Ale Alduin? Ten nejni dorbej! Von je pravej opak dobra! Ten Alduin je vopravdový zlo, fakt jako. Takže to vidíte, Akatosh a Alduin nemůžou bejt jeden a ten samej. Když jsem jako chalan vyrůstal ve Skyrimu, vyslech sem si všechny ty storky. Mně je poudal táta, tomu je poudal jeho táta, tomu zase jeho táta, a tak dál. A jeden z těch příběhů byl vo Alduinovi. Ale hele, von vážně nebyl Akatosh. Byl to jinačí drak, vážně ouplně jinačí.

Akatosh je něco jako přízračnej draj, bych řek', když se vůbec vobtěžoval bejt drakem (a ne bohem, kterej si užívá nějaký bohovský místo jako Zapomnění). Enže Alduin je vopravdovej drak, s masem, zubama a vocasem delšim než Bílá řeka. A bejvaly časy, kdy se Alduin společně s dalšíma drakama snažil vovládnout celej Skyrim. Nakonec to chtělo pár mocnejch hrdinůch, který Alduina zapíchli a ukončili tuhle mizernou storku. Takže se musim ptát - zní tohle jako Akatosh? Ne, kámo. To teda ne. Nuž, já Thromgar Železná palice si pevně stojim za tim, že Alduin byl beze všech pochyb vopravdovej a nejni to Akatosh!

Výskyt Editovat